15 / 15 pelipäivää pelattu
Turnaus on päättynyt!

Kyllä tälle nyt tarttis thrä jotain....

• Jari Tunturi · 2025-05-18 22:11:31
      Molareista tossa jo aiemmassa ketjussa puhuttiinkin. Nyt Sveitsillä on poppareilla päivän ostetuin ja kolmanneks ostetuin pelaaja, joka on tietty ihan ymmärrettävää Sveitsin näkövinkkelistä. Leijonapörssin pelaamisen kannalta tämä ei ole mielekästä. Nyt on Ville ja kumppanit vuosi aikaa keksiä joku muutos tähän vaihtokuvioon tai teillä on ensi vuonna ainakin yksi peluri vähemmän...
    • Matti, Ylläpito · 2025-05-18 22:17:58
        Ymmärrämme kyllä, että tilanne ei ole ideaali, koska vaihdot sulkeutuvat kaikille joukkueille samaan aikaan, vaikka osa joukkueista pelaa vasta illalla, eikä kaikkia puuttumisia ole mahdollista tietää ennen kuin viralliset kokoonpanot julkaistaan. Tähän on kyllä yritetty selvittää miten vaikea olisi toteuttaa portaittainen vaihtojen sulkeutuminen, mutta nykysysteemillä se ei ole valitettavasti ongelmatonta.

Mitä itse Malgin & Andrighetto tapaukseen tulee, niin asia oli kyllä esillä jo päivällä Sveitsin mediassa, eli asia olisi ollut hyvinkin selvitettävissä ennen vaihtojen sulkeutumista. Kaikissa tapauksissa toki näin ei ole.

https://www.srf.ch/sport/eishockey/wm/nati-update-vor-ungarn-spiel-pause-fuer-zsc-duo-und-die-grosse-frage-kommt-niederreiter
      • Jari Tunturi · 2025-05-18 22:49:13
          En epäile ollenkaan, etteikö asia olisi ollut selvitettävissä etukäteen. Osalla ihmisistä saattaa olla muutakin elämää kuin selvitellä eri maiden medioista illan mahdollisia kokoonpanoja. Itse olen opiskellut aikanaan pakotettuna viisi vuotta saksaa ja olisin ymmärtänyt asian tuosta linkistä. Mutta mitenkäs taipuu Matilla sloveeni, slovakki, unkari, tanska, kazakki, ranska, tsekki ja latvia?
        • Matti, Ylläpito · 2025-05-18 22:56:32
            En epäile ollenkaan, etteikö asia olisi ollut selvitettävissä etukäteen. Osalla ihmisistä saattaa olla muutakin elämää kuin selvitellä eri maiden medioista illan mahdollisia kokoonpanoja. Itse olen opiskellut aikanaan pakotettuna viisi vuotta saksaa ja olisin ymmärtänyt asian tuosta linkistä. Mutta mitenkäs taipuu Matilla sloveeni, slovakki, unkari, tanska, kazakki, ranska, tsekki ja latvia?
            Olen yleensä käyttänyt Google Translatea vähän eksoottisempien kielien kanssa. Toki myös englanniksi löytyy tietoa silloin tällöin.
          • Jari Tunturi · 2025-05-18 23:07:45
              Eli vastaus on: Emme edes yritä tehdä mitään, kun aikaa ei ole kuin vuosi. Emme saa päivitettyä edes maalista hyökkääjalle annettavia pisteitä tai kenttäpelaajalle 2 minuutin jäähystä annettavia pisteitä samoiksi, jotka on todettu liigapörssissä paremmiksi. Pääasia on, että te lampaat maksatte meille 9 euroa per nuppi leijonapörssistä, jossa ei ole mitään palkintoja.
            • Matti, Ylläpito · 2025-05-18 23:25:47
                Eli vastaus on: Emme edes yritä tehdä mitään, kun aikaa ei ole kuin vuosi. Emme saa päivitettyä edes maalista hyökkääjalle annettavia pisteitä tai kenttäpelaajalle 2 minuutin jäähystä annettavia pisteitä samoiksi, jotka on todettu liigapörssissä paremmiksi. Pääasia on, että te lampaat maksatte meille 9 euroa per nuppi leijonapörssistä, jossa ei ole mitään palkintoja.
                Vastaus ei ollut tuo, eivätkä nuo muutkaan asiat ole niin mustavalkoisia kuin mitä kirjoitat. Kyllä, Liigapörssin ja Leijonapörssin pisteytykset ovat erilaiset. Pelkät pisteytyksen pistemuutokset on erittäin helppo toteuttaa, mutta ne on toistaiseksi haluttu pitää tällaisena, koska Leijonapörssissä ei esimerkiksi ole mukana kaikkia pistekategorioita verrattuna Liigapörssiin ja Hockey GM:ään (esim. blokit ja taklaukset). Palautetta toki kuunnellaan, mutta kannattaa myös pitää mielessä, että jos foorumilla mielipiteen ilmaisee vaikka kymmenisen henkilöä, niin puhutaan kuitenkin vielä aika pienestä osasta koko pelaajistoa.
              • Sami Järvenpää · 2025-05-18 23:52:48
                  Parastahan tässä on se, että nämä ulinat alkavat aina silloin, kun itsellä menee metsään, eikä oikein muutenkaan luonnaa.
                  Eihän HGM:ssäkään nyt mitään porrastusta vaihtojen sulkeutumisella ole, vaikka joskus pelien alkamisella saattaa olla jopa 10h ero ensimmäisen ja viimeisen välillä.
                  "Todettu liigapörssissä paremmiksi"? kuka on todennut? en minä ainakaan. joka kerta kun noita muutoksia tehdään, niin tuntuu, että aina huonompaan suuntaan. Lähtee se pieninkin varianssi pelitapojen välillä ja riskinoton kannattavuuden/kannattamattomuuden välillä pois.
                  Ja miten se on millään tavalla LP:n ylläpidon vika, että IIHF:n tilastot, kokoonpanot ja aikataulut on järjestään täysin perseestä, eivätkä koskaan järin loogisia?

Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että kun palkinnot aikanaan lähtivät, olisi myös maksujen pitänyt tippua.
                  Myöskin aikanaan yritin ehdottaa uutta palkintotapaa, mutta niitäkään ei haluttu ymmärtää.
                • Jari Tunturi · 2025-05-19 00:15:02
                    No mitä ihmeellistä tossa on, että vinkuminen alkaa, kun käytät viimeisiä vaihtoja päin peetä, etkä voi itse mitenkään vaikuttaa asiaan.

Nyt puhutaan leijonapörssistä eikä HGM:stä. Ville ja kumppanit on todennut pisteytyksen muutokset paremmiksi, kun ne ovat tehneet.

En minä ole syyttänyt Lp:n ylläpitoa IIHF:n aikatauluista. IIHF:n aikataulut ovat mitä ovat... Minä olen syyttänyt LP:n ylläpitoa (kuten pari kertaa aiemminkin) siitä, että kovin vähän tapahtuu asioille. Menevät aina sen taakse, että täällä kirjoittaa vain muutamat ihmiset, kuten tälläkin kertaa. Heille ei kerro mitään se, että esim liigapörssin pelaajien määrä on tippunut 50 000 pelaajasta selvästi alle 20 000:een.
                  • Sami Järvenpää · 2025-05-19 00:52:13
                      Vaikuttaisko siihen pelaajamäärän pudotukseen sitten kuitenkin ne tehdyt muutokset?
                      Tai kuitenkin se palkintojen puutos?
                      Mainiosti kuitenkin pointtini osasit sivuuttaa vasta-argumenteissasi.
                      HGM on parempi vertailukohta tähän juuri aikataulusyistä, kuin LP.
                      Ja minä en väittänyt että sinä syytit lp:n ylläpitoa iihf:n aikatauluista.
                      Väitin sinun pyytävän Lp:ä toimimaan semmoisen asian johdosta, joka on iihf:n takana.
                      Jälleen kerran: ei ole mitään mieltä muuttaa peliä enää yhtään ”tasa-arvoisemmaksi”, kuin se jo on, vain siksi, että jotkut haluavat onkia tietoa enemmän kuin toiset.
                    • Eetu Marjamäki · 2025-05-19 00:57:28
                        Mahtavaa kun (todennäköisesti) aikuinen ihminen pahoittaa mielensä tällaisessa pelissä, jonka on lähinnä tarkoitus olla hupia ja etenkin, kun kyseinen harmitus on täysin itseaiheutettu. Jos on noin hc meininki, niin varmaan jaksaa penkoa myös nuo eri maiden paikallisuutiset/foorumit ennen vaihtojen sulkeutumista. Muussa tapauksessa kannattaa hyväksyä lajin vaarat ja löysätä vyötä. Unille.