15 / 15 pelipäivää pelattu
Turnaus on päättynyt!

Maalivahdit, etenkin arvokisoissa

• Arto Taskinen · 2025-05-18 15:17:42
      Leijonapörssissä nyt pitää vain koettaa ymmärtää, ettei iltapelien kokoonpanoja voi varmaksi päivällä tietää. Tämän voi myös ottaa huomioon suosimalla päiväpelien pelaajia. Jos vaihdot aukeaisi kesken päivän, niin turhan radikaalisti muuttuisi pelin luonne.
    • Arto Taskinen · 2025-05-18 15:29:47
        Tarkoitan siis, että tuota ominaisuutta ei käytettäisi paikkaamaan poisjääneitä pelaajia. Vaan vaihdettaisiin koko lössi jakson alussa ja liian iso arvonnousu heti.
      • Raimo Tossavainen · 2025-05-18 15:51:05
          Sääntöihin selvästi, että vain kokoonpanosta poissaolevan oman pelaajan voi vaihtaa. Ei siis muita oman joukueen pelaajia. Kimppapeleissä kyllä kanssakilpailijat pitävät huolen siitä, että sääntöä noudatetaan.
        • Arto Taskinen · 2025-05-18 16:01:24
            Ei nyt voi sääntöjen noudattamista mihinkään kimpan jäsenien vastuulle jättää. Ei vaan toimi oikeassa maailmassa tuollainen valitettavasti.
          • Arto Taskinen · 2025-05-18 16:07:16
              Mutta siis pointti on minulla se, että pelin helpottaminen ei varsinaisesti ketään auta pärjäämään paremmin. Taktikointi vain vähenee ja pelin idea häviää ja köyhtyy. Itse tykkään, että on mahdollisimman paljon pohditttavaa ja erilaisia tapoja pärjätä.
            • Sami Järvenpää · 2025-05-19 00:00:41
                Esimerkki. Minulla on joukkueessani iltapelissä Moy Tyler. Huomaan ennen pelin alkua, että pelaaja ei olekaan kokoonpanossa. Tässä kohtaa pitäisi olla mahdollisuus ottaa korvaava pelaaja.
                Ihan järkyttävä idea. Mihin jää se effortin palkinto, jos joku haluaa käyttää paljon enemmän aikaansa tuskien ja selvittäen asioita ja tällä tavalla saada etulyöntiasemaa muihin pelaajiin nähden?
                Se, että sä löydät kuuman tipsin jostain netin syövereistä ja onnistut ainoana hyödyntämään sitä kimpasta, vesittyykin sillä, että joku huomaa juuri ennen pelin alkua ilman mitään vaivannäköä saman, mihin olet käyttänyt vaikka tunnin päivästäsi, ei paljon palkitse.

Muutenkin nämä peesaajat pystyisivät vaihtamaan johtoasemassa ollessaan maalivahtinsa juuri samaksi, mikä sinulla on (tai pahimmassa tapauksessa kaikki pelaavansa), onkin vallan mainio idea!